Zasady odstąpienia od umowy – zwrot towaru
Zgodnie z obowiązującym prawem macie prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszliście w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Was weszła w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musicie poinformować nas (ACMA Marta Orzechowska-Krupińska ul. Górna 40B/2 09-402 Płock) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, np. pismo wysłane tradycyjna pocztą lub pocztą elektroniczną.
Możecie skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to konieczne.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że wyślesz do nas informację dotyczącą wykonania prawa odstąpienia od umowy przed jego upływem.
W przypadku odstąpienia od umowy zwrócimy Ci otrzymaną płatności.
Zwrotu płatności dokonujemy niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o odstąpieniu od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposób płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzicie się na inne rozwiązanie. Jeżeli w pierwotnej transakcji wybrano sposób płatności „gotówka przy odbiorze”, zwrotu płatności dokonamy na wskazany przez Was numer rachunku bankowego. W każdym przypadku nie poniesiecie żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania nieużywanego produktu i w stanie nieodbiegającym od tego, jaki od nas otrzymaliście.
Prosimy odesłać lub przekazać nam rzecz na adres punktu sprzedaży, z którego otrzymałeś towar (taką informację znajdziesz na ulotce dołączonej do przesyłki lub na etykiecie kurierskiej).
Prosimy odesłać nam nieużywany produkt niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowaliście nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślecie rzecz przed jego upływem.
Będziecie musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
TOWAR PERSONALIZOWANY
Uprzejmie informujemy, że w przypadku zamówienia towaru spersonalizowanego brak jest możliwości odstąpienia od umowy (zwrotu towaru) – podstawa prawna: art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.). Produkt z nadrukiem nie podlega również wymianie.
Reklamacje z tytułu korzystania ze sklepu internetowego
Marka Buddyrider Polska jest własnością ACMA Marta Orzechowska-Krupińska z siedzibą w Płocku (09-402) przy ul. Górnej 40B/2. Staramy się z całych sił, aby oferowane przez nas produkty były najwyższej jakości oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. Jeżeli jednak zakupiony przez Was towar nie spełnia tych wymagań, jesteście uprawnieni do zgłoszenia reklamacji na warunkach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
Wasze uprawnienia jako Konsumenta określone są w szczególności w:
• ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. z dnia 17.12.2013 r., Dz.U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.) – jeżeli dokonaliście zakupu produktu od dnia 25.12.2014 r.
• ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002 r. nr 141 poz. 1176 ze zm.) – jeżeli dokonaliście zakupu produktu przed dniem 25.12.2014 r.
W celu usprawnienia zgłoszenia reklamacji przygotowaliśmy dla Was poniższy tekst. To zbiór wskazówek, które ułatwiają nam szybsze rozpatrywanie reklamacji!
1. Jesteście uprawnieni do składania reklamacji z tytułu korzystania ze sklepu internetowego Buddyrider Polska (w szczególności z tytułu usług świadczonych drogą elektroniczną). Reklamacje z tytułu korzystania ze sklepu internetowego Buddyrider Polska możesz składać:
• w formie elektronicznej na adres: info@buddyrider.pl
• telefonicznie (poniedziałek- piątek 8-16) pod numerem:
+48 519 870 886
• w formie pisemnej na adres:
ACMA Marta Orzechowska-Krupińska
Dział Reklamacji
ul. Górna 40B/2
09-402 Płock
2. W celu zgłoszenia reklamacji drogą wysyłkową możecie skorzystać z przykładowego formularza reklamacyjnego. Zalecamy wskazanie: (I) przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości (II) skonkretyzowanego żądania (III) danych kontaktowych do odpowiedzi.
3. Podanie powyższych danych ułatwi nam szybkie rozpatrzenie reklamacji.
4. W każdym wypadku reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania – o rozpatrzeniu poinformujemy zaś w wybrany przez Was sposób.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur. Platforma ODR.
Pamiętajcie, że będąc konsumentem możecie skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
1. Zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2016 r. poz. 1059 ze zm.) wojewódzki inspektor podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego między konsumentem a przedsiębiorcą przez:
a) umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub
b) przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu.
2. Zgodnie z treścią art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001, Nr 4, poz. 25 ze zm.) stałe polubowne sądy konsumenckie przy wojewódzkich inspektoratach rozpatrują spory o prawa majątkowe wynikłe z umów zawartych między konsumentami i przedsiębiorcami. Regulamin organizacji i działania Stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich z dnia 25 września 2001 r. (Dz.U. Nr 113, poz. 1214).
3. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, o którym mowa w ust. 2, wszczyna się na wniosek konsumenta lub przedsiębiorcy, złożony do wojewódzkiego inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę. Dane teleadresowe wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej można znaleźć na stronie http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
4. Postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim, o którym mowa w ust. 3, wszczyna się na wniosek złożony do właściwego terenowo wojewódzkiego inspektoratu inspekcji handlowej. Formularze wniosków dostępne są w sekretariacie każdego stałego polubownego sądu konsumenckiego oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej. Dane teleadresowe stałych polubownych sądów konsumenckich można znaleźć na stronie: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
5. Konsument jest także uprawniony do skorzystania z internetowego systemu rozpatrywania sporów. Pod adresem internetowym https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=PLznajduje się platforma umożliwiająca pozasądowe rozpatrywanie sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami drogą elektroniczną, w wypadku sporu wynikającego z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (Platforma ODR).
6. Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur można uzyskać także na stronie https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.